Pagrindinis ir profesinis mokymas

Suaugusiųjų mokymas

Neformalus švietimas

LV-LT-logo-2015-2

Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimas

Latvijos – Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos irr kitų 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondo projektas „Labour Market without Borders (Mobility)“( LLI-183). Bendras projekto biudžetas 940.000 EUR, maksimali parama 800.000 EUR. Projektop partneriai: Malnavos koledžas, Daugpilio dizaino ir meno vidurinė mokykla “Saulės skola“, Balvų profesinė ir vidurinė mokykla, Alantos technologijos ir verslo mokykla, Zarasų žemės ūkio mokykla, Utenos regioninis profesinio mokymo centras, Joniškio žemės ūkio mokykla. Zarasų žemės ūkio mokyklos projekto biudžetas 60.000 EUR. Pasirinkta kaimo turizmo sritis. Projekte numatyta: įrangos pirkimas, investicijos į infrastruktūrą, didinama švietimo programų pasiūla.


Tarptautinė konferencija „VET CONNECTED – GET CONNECTED“

Lapkričio 23 – 25 d. Airijos sostinėje Dubline, šiauriniame miesto rajone, Clontarfo pilyje vyko tarptautinė konferencija „Vet connected – get connected“. Šioje konferencijoje susirinko 70 dalyvių iš visos Europos: Islandijos, Estijos, Vokietijos, Švedijos, Suomijos, Portugalijos, Kipro, Ispanijos, Latvijos ir pačios Airijos.
Nuostabioje Clontarfo pilyje vyko trijų dienų seminaras, kurio metu dalyviai buvo skatinami kuo daugiau bendrauti, dalintis gerąja mokyklų patirtimi ir projektų sėkme, taip pat užmegzti naudingus ryšius ir ieškoti naujų partnerių (šalių) vykdant Erasmus+ programą.
Tarptautinę konferenciją pradėjo programos moderatoriai Paul‘as Guest‘as ir Elva Duggan. Viena iš pirmųjų nuskambėjusių frazių konferencijoje –  „mes mokomės kurti/statyti santykius, be jų nebus ir partnerystės“. „Ledlaužiu“ vadinama praktika prasidėjo trijų dienų „kelione“. Visi 70 dalyvių susipažino neįprastu būdu – gavo lapus, kuriuose reikėjo įrašyti kolegų vardus ir pavardes prie jiems tinkančios eilutės, pvz: kaire ranka rašantis, turintis keistą naminį gyvūną, kalbantis daugiau nei trimis užsienio kalbomis, žiūrėjęs Eurovizijos dainų konkursą ir t.t. Ši užduotis akimirksniu pakėlė susirinkusius nuo kėdžių, vieni klausimai kėlė juoką, kiti buvo rimtesni, vienu ar kitu atveju visi pradėjo bendrauti.
Airiai savo organizuojamų konferencijų stilių vadina neformaliu, jie mėgsta pajuokauti, siekia, kad seminarų dalyviai jaustųsi patogiai, jaukiai, nebūtų įsitempę. Konferencijos dalyviai išgirdo daugiau kaip penkiolika pranešimų ir turėjo galimybę išgirsti, kaip skirtingų šalių mokymo įstaigos organizuoja Erasmus+ programą, vykdo praktiką.
Seminaras buvo skirtas rasti naujų partnerių vykdomoms mainų programoms užsienyje. Seminaro moderatorius aktyviai kartojo, kad tik dangus yra tos lubos, kurias pasiekus nebėra kur kilti ir dėkodamas visiems dalyviams priminė, kad „Nėra jokios kelionės be mokymosi ir jokio mokymosi, kol neprasideda kelione“.

Konferencijos dalyvė Elžbieta Žigaitė


TECHNIKOS PRIEŽIŪROS VERSLO DARBUOTOJŲ STAŽUOTĖ VOKIETIJOJE – „VERSLAS KITAIP“ (2016-1-LT01-KA102-022763)

2016 metų spalio pabaigoje – lapkričio pradžioje 2 technikos priežiūros verslo darbuotojo profesijos moksleiviai dalyvavo Aukštadvario žemės ūkio mokyklos administruojamo Erasmus+ mobilumo projekto „Verslas kitaip“ (Nr. 2016-1-LT01-KA102-022763) 3 savaičių trukmės stažuotėje Vokietijoje.
Stažuotės realiose darbo vietose metu technikos priežiūros verslo darbuotojo profesijos moksleiviai mokėsi atlikti vokiškų automobilių važiuoklės ir transmisijos diagnostiką, priežiūrą bei remontą, išmetamųjų dujų ir kita elektroninę diagnostiką. Stažuotės dalyviai turėjo unikalią galimybę apsilankyti Vokietijos ir vieno iš didžiausių Europos automobilių koncerno BMW gamykloje. Šalia profesinių įgūdžių tobulinimo stažuotės dalyviai pagerino savo kalbinius gebėjimus ir įgijo tarptautinio bendravimo patirties.
Stažuotės metu technikos priežiūros verslo darbuotojo profesijos besimokantys vaikinai ne tik pagilino savo profesines žinias, bet ir susipažino su Vokietija: dalyvavo ekskursijoje po Leipcigo miestą, lankėsi regioninėje MDR televizijoje bei aktyvaus laisvalaikio praleidimo pramogų centre.
Įgyvendinant šią stažuotę taikoma ECVET metodika, leidžianti optimizuoti ir apjungti profesinio mokymo procesą mokykloje bei praktiką stažuotės metu.
Šią stažuotę, kaip ir visą projektą, finansavo Europos Komisija pagal Erasmus+ mobilumo programą, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


ABSOLVENTŲ STAŽUOTĖS JUNGTINĖJE KARALYSTĖJE IR ITALIJOJE – „KARJEROS KELIAS“ (2016-1-LT01-KA102-022753)

2016 metų birželio – liepos mėnesiais 2 technikos priežiūros verslo darbuotojo ir 4 smulkiojo verslo paslaugų teikėjo profesijos absolventai dalyvavo Aukštadvario žemės ūkio mokyklos administruojamo Erasmus+ mobilumo projekto „Karjeros kelias“ (Nr. 2016-1-LT01-KA102-022753) 3 savaičių trukmės stažuotėse Jungtinėje Karalystėje ir Italijoje.
Stažuotės Jungtinėje Karalystėje metu technikos priežiūros verslo darbuotojo profesijos absolventai gilino savo specifinius profesinius įgūdžius atliekant automobilių važiuoklės ir valdymo sistemos remontą ir priežiūrą, kai vairas yra dešinėje pusėje. Stažuodamiesi Italijoje smulkiojo verslo paslaugų teikėjo profesijos absolventai įgijo praktinių profesinių įgūdžių organizuojant smulkaus verslo, orientuoto į poilsį ir turizmą darbus ir veiklas, bendraujant su klientais.
Stažuočių dalyviai realios darbo patirties įmonėse dėka ugdė verslumo sugebėjimus, iniciatyvumą, savarankiškumą, sugebėjimą prisitaikyti prie darbo rinkos sąlygų bet kurioje šalyje bei orientuotis verslo aplinkoje ir kritinėse situacijose. Jie taip pat pagerino savo užsienio kalbos žinias, įgijo profesinių pažinčių.
Šį projektą finansavo Europos Komisija pagal Erasmus+ mobilumo programą, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


STAŽUOČIŲ GALIMYBĖS ABSOLVENTAMS –
„KARJEROS KELIAS“ (2016-1-LT01-KA102-022753)

Aukštadvario žemės ūkio mokyklai įgyvendinant Erasmus+ programos mobilumo projektą „Karjeros kelias“ net šeši Zarasų žemės ūkio absolventai: du technikos priežiūros verslo darbuotojai ir keturi smulkiojo verslo organizatoriai vyksta į stažuotę, kad lengviau ir greičiau įsitvirtintų darbo rinkoje.
Birželio – liepos mėnesiais absolventai praktiką atliks Jungtinėje Karalystėje ir Italijoje. Stažuočių metu absolventai realiose darbo vietose įgis specifinių profesinių kompetencijų, pakels jau turimų profesinių įgūdžių lygį, ypač kreipiant dėmesį į jų atitikimą šiandieninei darbo rinkai. Reali darbo patirtis įmonėse ugdys absolventų verslumą, paskatins iniciatyvumą, savarankiškumą, sugebėjimą prisitaikyti prie darbo rinkos bei sąlygų bet kurioje šalyje, orientuotis verslo aplinkoje ir kritinėse situacijose.


ERASMUS+ MOBILUMO PROJEKTAS
„AUTOMOBILIO REMONTO SPECIALISTAS – KVALIFIKUOTAS SPECIALISTAS“

Švenčionių profesinio rengimo centras kartu su partneriais Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centru , Zarasu žemės ūkio mokykla ir su „Švietimo konsultavimo ir įdarbinimo agentūra” Austrijoje vykdo Erasmus+ programos projektą „Automobilio remonto specialistas – kvalifikuotas specialistas”.
Projekto tikslas – tobulinti, gilinti automobilio remontininko specialybės moksleivių teorinius ir praktinius įgūdžius, profesinę kultūrą, skatinti mokinius siekti naujų kompetencijų ir tobulinti užsienio kalbų žinias.
Projekto metu 12 (2 Zarasų žemės ūkio mokyklos mokiniai) automobilio remontininko specialybės mokinių birželio 18 d. išvyko į 4 savaičių stažuotę Austrijoje, kurios metu lankysis įvairiose automobilių remonto srityje veikiančiose įmonėse, susipažins su naujausia įranga, jos veikimo principais. Be profesinių kompetencijų dalyviai tobulins ir bendravimo, bendradarbiavimo, kalbų įgūdžius, susipažins su kitos šalies kultūra, gyvenimo būdu. Po stažuotės dalyviai gaus tarpinės organizacijos išduotus Europass ir ECVET dokumentus bei įmonės sertifikatą.
Manome, kad tarptautinė patirtis padės mokiniams geriau įsisavinti profesines žinias, sužinoti modernius darbo metodus, susipažinti su naujausia įranga.


MOKINIŲ ĮSPŪDŽIAI IŠ ITALIJOS

„Erasmus+“ programos projekte „Profesinių įgūdžių tobulinimas darbo vietoje“ Nr. 2015-1-LT01-KA102-013070, mobilumo laikotarpis 2016-03-19 – 2016-04-12, dalyvavo dvi Zarasų žemės ūkio mokyklos, Kaimo turizmo organizatoriaus specialybės, mokinės: Dagnė Kolesnikovaitė ir Viktorija Malciūtė.
„Mano kelionė į Italiją prasidėjo tą akimirką, kai sužinojau, jog vyksiu ten. Mintyse jau svajojau apie tolimą šalį. Nuo tada viskas „apsivertė“ aukštyn kojom: dokumentų tvarkymas, moralinis pasiruošimas palikti draugus, šeimą ir gimtąją šalį tiesiog varė iš proto. Atėjus kelionės dienai labai jaudinausi, nes manęs laukė visiškai nepažįstami žmonės, nauja aplinka, o svarbiausia svetima kalba. Guodė tik tai, jog žinojau, kad mano būsimoje praktikos vietoje yra keli lietuviai. Dabar supratau, kad baimė yra gerai, nes tada suvoki, kad reikia „perlipti“ per save, nugalėti visas baimes, norint džiaugtis gyvenimu.
Atvykus į Romą pasitiko maloni šiluma, kuri iškart pagerino nuotaiką. Nors visi buvome pavargę, vis tiek neatsisakėme kelionės į miesto centrą, aplankyti žymiojo Koliziejaus, Panteono, Palatino kalvos ir kitų žymių vietų.

Vėlai vakare atvykus į Rodi Garganico miestelį, kuriame atlikome praktiką, mus maloniai pasitiko viešbučio darbuotojai. Pirmos darbo dienos buvo pačios sunkiausios, reikėjo priprasti prie svetimos kultūros, manierų. Džiugino tai, jog italai iš prigimties labai draugiški, linksmi, atlaidūs, visa tai padėjo pritapti. Dirbome pamainomis kambarinėmis, virtuvės šefo padėjėjomis bei serviravome stalus. Darbo dienos bėgo greitai, dirbome nuo 8.30 iki 14 val., tada mūsų laukė poilsis – italų siesta, o vakare nuo 18 iki 20 val. vėl darbas. Darbas nebuvo sunkus. Kambarinėms tekdavo nušluostyti visus 1 aukšto foje baldus, išplauti grindis. Tą patį reikėdavo pakartoti 1 – 3 aukšto viešbučio koridoriuose, bei laiptuose. Virtuvėje teko dribti įvairiausius darbus – paruošti vaisius bei daržoves patiekalų gaminimui, išdoroti žuvį ar jūros gėrybes, supjaustyti, nukaulinti ar kitaip apdoroti mėsą gaminimui, bei plauti indus, po darbo sutvarkyti virtuvę. O serviruojant stalus teko prisiminti etiketo taisykles – kurioje pusėje turi būti stalo įrankiai, kokios lėkštės naudojamos pirmiesiems, antriesiems patiekalams ar desertams. Taip pat aptarnaujant klientus buvo labai svarbu suprasti ko jie reikalauja ir laiku tai įvykdyti. Dirbant šį darbą po pusryčių, pietų ir vakarienės reikėjo sutvarkyti, nuvalyti stalus, bei juos padengti kitam kartui, išplauti grindis. Šį darbą dribome dviejose salėse – vienoje buvo aptarnaujami viešbučio klientai, kitoje – personalas, bei kiti darbuotojai.

Po darbų kelis kartus per savaitę vykdavome į ekskursijas, aplankėme vietinius miestelius – San Menaio, San Giovanni Rotondo, Vico del Gargano, Vieste bei kitus. Didžiausią įspūdį paliko tai, jog dauguma miestelių įsikūrę maždaug 700 m. virš jūros lygio, kitaip tariant „skrajoja“ debesyse.

Ši kelionė man davė daug patirties – atsirado noras siekti daugiau ir nuolat tobulėti, pamačiau kaip gyvena kitos tautybės žmonės, iš jų pasisėmiau pozityvumo. Grįžus į Lietuvą viskas atrodo kitaip – norisi skatinti žmones siekti užsibrėžtų tikslų ir dalinti jiems šypseną, juk mes, lietuviai, kartais būname tokie paniurę… Džiaugiuosi, kad priėmiau šį pasiūlymą, to paties linkiu ir kitiems“.


LONDONAS – GALIMYBIŲ MIESTAS

Erasmus+ programos mobilumo projekto „Profesinių įgūdžių tobulinimas darbo vietoje“ Nr.2015-1-LT01-KA102-013070 mokinių praktika Londone vyko nuo sausio 17 d. iki vasario 10 d. Trys Kaimo turizmo organizatoriaus specialybės mokinės: Erika Garšanova, Aleksandra Grigorjeva ir Danguolė Lapėnienė tris savaites atliko praktiką skirtinguose Londono viešbučiuose.

Pasak Erikos Garšanovos: „Dirbau viešbučio registratūroje. Darbo sąlygos buvo tikrai geros, darbas nebuvo labai sunkus. Viešbučio pavadinimas buvo „Best Western Seraphine Kensington”, dirbau nuo 8:30 iki 16:00 h. Žmonės su kuriais dirbau buvo labai malonūs ir draugiški. Buvo labai malonu dirbti kartu su jais, visada sulaukdavau pagalbos, bei atsakymų į visus klausimus.“

Aleksandra Grigorjeva pasakojo: „Dirbau viešbučio registratūroje. Darbo sąlygos buvo tikrai geros, darbas nebuvo labai sunkus. Viešbučio pavadinimas buvo „Best Western Seraphine Kensington”, dirbau nuo 8:30 iki 16:00 h. Žmonės su kuriais dirbau buvo labai malonūs, ir draugiški.“

„Praktiką atlikau Londone, „Harlingford“ viešbutyje, kuriame tvarkiau kambarius ir rūpinausi svečių pusryčiais. Būnant Londone taip pat aplankiau ir miesto pažibas, kurios taip gerai žinomos pasaulyje ir kurios žavi savo architektūra. Žinoma kėliausi ir Funikulierium, nuo kurio matosi nuostabi Londono panorama. Londone neįmanoma neaplankyti garsiųjų muziejų, tokių kaip History Museum and British Museum.“ – savo prisiminimais dalijosi Danguolė Lapėnienė.


Nuo spalio 25 d. iki lapkričio 19 d. I kurso kaimo turizmo organizatoriaus specialybės dvi mokinės Edita Andrijauskaitė ir Adriana Česnok praktiką atliko Ispanijoje, 4 žvaigždučių viešbutyje „Turguesa Hotel“, Puerto de la Cruz mieste. Mokinės dalyvavo praktikos mobilumo veikloje pagal „Erasmus+“ programos projektą „Profesinių įgūdžių tobulinimas darbo vietoje“ Nr. 2015-1-LT01-KA102-013070.
Stažuotės vizito programa buvo puikiai pritaikyta jaunam žmogui. Mokinės turėjo visas galimybes ne tik mokytis, bet ir susipažinti su puikiu kurortu. Po darbų savaitės stažuotės dalyvių laukdavo įdomi kultūrinė programa.
Mokinės pasakojo, kad Tenerifės šiaurėje įsikūręs Loro parkas, kurio pavadinimas iš ispanų kalbos verčiamas kaip „papūgų parkas“ yra tapęs namais daugybei rūšių gyvūnų bei augalų. Ir mūsų visa komanda susidomėjusi šiuo parku nusprendė jį aplankyti. Parkas turi didžiausią delfinų pasirodymų baseiną, didžiausią pasaulyje pingvinų ekspoziciją po stogu, ilgiausią ryklių tunelį Europoje. Išvydome šimpanzes, gorilas, jūrų liūtus, tigrus, iguanas, aligatorius, milžiniškus vėžlius, flamingus, pelikanus, egzotiškas žuvis, piranijas, jūrų arklius, ryklius. Mūsų grupėje buvo ir augalų mylėtojų, tai jie galėjo pasigrožėti didžiuliu orchidėjų sodu, kuriame auga itin retos rūšys. Aplankėme seniausią kurortą Tenerifėje, esantį šiaurinėje salos dalyje, kurioje oro temperatūra keliais laipsniais mažesnė, dažniau palyja. Laguna ir Puerto de la Cruz miestas kuriame mes gyvenome , turi išsaugojęs daugiausiai ispaniško šarmo bei jaukius senamiesčius. Keliai Tenerifėje labai geri, pusę salos juosia automagistralė, todėl kas vakarą patogu grįžti į savo viešbutį iš bet kurios salos dalies, o ryte vėl pradėti naują kelionę į priešingą salos pusę.
Aš ir Adriana džiaugiamės atlikusios praktiką šiame mieste. Sužinojome kultūrinius paveldus, maisto tradicijas. Išmokome nepriekaištingai tvarkyti kambarius ir be galo uoliai suktis virtuvėje. Pramokome Ispanų kalbą ir smagu, kad nepraleidome galimybės įsijausti į tikrovišką Ispanų gyvenimą.

Edita Andrijauskaitė


 

Kaimo turizmo organizatoriaus profesijos mokinių stažuotė Vokietijoje

Dvi mūsų mokyklos kaimo turizmo organizatoriaus profesijos mokinės Rūta Ramančiukaitė ir Lauryna Ragėnaitė nuo rugsėjo 20 d. iki spalio 15 d. atliko praktiką Vokietijoje. Stažuotė vyko mokiniams, dalyvaujantiems praktikos mobilumo veikloje pagal „Erasmus+“ programos projektą „Profesinių įgūdžių tobulinimas darbo vietoje“ Nr. 2015-1-LT01-KA102-013070.
„Erasmus+ projekto dėka galėjau patobulinti savo profesijos įgūdžius Vokietijoje. Keliavau ten su savo gera drauge, kuri taip pat įgijo darbo patirties, ten būdamos patobulinom savo užsienio kalbos žinias. Man teko prisiminti seniai pamirštą vokiečių kalbą, bet dažniau kalbėjom anglų kalba. Kelionė į Vokietiją buvo labai gerai organizuota – mus ten pasitiko dvi lietuvės Virginija ir Raimonda Vincaitės, jos mums Vokietijoje buvo kaip mamos, kurios rūpinosi visomis dalyvėms. Ir gyvenome ir praktiką atlikome viešbutyje „Zur alten Linde“ – kaimiško stiliaus labai jaukus viešbutis. Kolektyvas buvo nemažas, bet su visais susidraugavome, darbas nebuvo sunkus, buvo linksma. Reikėdavo dirbti per šventes, kurios vykdavo viešbutyje, o šventės būdavo nemažos – iššūkis buvo parengti šventės vietą 2000 žmonių.
Ten būdamos dažnai važiuodavom į Hamburgą pramogauti. Hamburgas – tarytum Venecija Vokietijoje – labai gražus, švarus tvarkingas miestas, vaikščiojom po Hamburgo širdį. Miesto vaizdai nuostabūs, daug mažų tiltų, daug upės kanalų, kur plaukia laiveliai, taip pat labai daug paminklų mieste. Dažniausiai eidavome pėstute, kad viską pamatytumėme: buvome miesto rotušėje, Šv. Mykolo bažnyčioje, Miniatiūrų muziejuje, ėjom Elbės upės tuneliu, kuris yra po vandeniu; laivu plaukėm po Elbės upę, važiavom metro, nes Hamburge tai yra labai populiaru. Jei dar būtų proga, taip vėl keliaučiau su mielu atgal į Vokietiją, mokiniai, jei Jums būtų proga atlikti praktiką užsienyje – važiuokit ir net neabejokit, nes įgysit daug patirties,“ – pasakojo stažuotės dalyvės.


 

Skelbiama projekto „Profesinių įgūdžių tobulinimas darbo vietoje“ dalyvių atranka

Turizmo sektoriaus ateitis didele dalimi priklauso nuo teikiamų paslaugų kokybės ir nuo darbuotojų pirminio pasirengimo. Šios srities darbuotojams labiausiai trūksta praktinių ir bendrųjų gebėjimų. Aktualiausi bendrieji gebėjimai – bendravimo su klientais, aptarnavimo kultūra bei motyvacija dirbti. Vis aktualesnis tampa profesinio mokymo kokybės klausimas. Mokymo kokybė – tai tinkamų sąlygų sudarymas plėtoti mokinio asmenybės saviugdą ir pasirengimą konkuruoti kintančioje darbo rinkoje. Tai neatsiejama nuo mokytojo ir mokinio sąveikos ir daro įtaką kokybiškiems mokymo (si) rezultatams.

Baigę mokyklą, įgiję Viešbučio darbuotojo kvalifikaciją absolventai dirbs. Viešbučio darbuotojo mokymo programa parengta remiantis Europos šalių pavyzdžiu, kur darbuotojas rengiamas teoriškai bei atlieka praktiką, todėl yra kompetentingas:

  1. Viešbučio patalpų priežiūroje.
  2. Maisto ruošime viešbučio maitinimo įmonėje.
  3. Viešbučio restorano lankytojų aptarnavime.

Poilsio paslaugų agentas atlieka praktiką ir dirba viešbučių registratūroje, mokosi organizuoti svečių apgyvendinimą, planuoti keliones, turi išmanyti maitinimą, viešbučio darbą, kelionių organizavimą, geba teikti informaciją apie lankytinas vietas.

Mokiniams siekiama sudaryti sąlygas pažinti, pajusti, kokia turistų iš Lietuvos ir užsienio viešbučių aptarnavimo kultūra, samprata, dėmesys klientui. Kad galėtų siekti karjeros Lietuvos, kitų šalių viešbučių versle reikia ypatingų įgūdžių darbuotojui. Jiems būtina išmanyti viešbučio patalpų priežiūrą, nesudėtingų gėrimų ir patiekalų ruošimą, žinoti nacionalinių virtuvių paslaptis, patiekalų patiekimą, tradicijas. Būsimiems darbo rinkos dalyviams svarbu gebėti gražiai bendrauti su klientais lietuvių ir užsienio kalbomis, būti mandagiems.

Projekto „Profesinių įgūdžių tobulinimas darbo vietoje“ Nr.2015-1-LT01-KA102-013070 tikslai: 40 profesinių mokyklų mokinių iš Klaipėdos turizmo, Zarasų žemės ūkio ir Šilutės turizmo ir paslaugų verslo mokyklų išvyks į 4 savaičių trukmės stažuotes tobulinti savo praktinius įgūdžius Vokietijos, Italijos, Jungtinės Karalystės, Ispanijos viešbučiuose. Stažuočių trukmė 26 dienos. Mokiniams bus sudaryta mokymo programa, kurią įgyvendinus bus įskaitoma mokomoji praktika. Dalyviai įgytas žinias, medžiagą pristatys profesijos mokytojams, mokyklos bendruomenei.

Rezultatai: pagilintos viešbučio darbuotojų ir poilsio paslaugų agento kompetencijos, leisiančios kokybiškai aptarnauti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio svečius aukšto lygio viešbučiuose. Mokiniai tobulins sociokultūrinius, anglų k. įgūdžius.

Projekto dalyviai, II-III kurso mokiniai, besimokantys pagal Kaimo turizmo organizatoriaus programą vyks į stažuotę Vokietijoje ir Ispanijoje.

Dalyvių atrankos kriterijai:

  • profesinių žinių ir gebėjimų įvertinimas;
  • anglų ar vokiečių kalbų mokėjimas;
  • asmeninės savybės;
  • motyvacija.

Mokiniai, norintys dalyvauti projekte, pateikia reikiamus dokumentus atrankos komisijai (metodininko kab.).

Iškilus klausimams, prašome kreiptis į Editą Kondratavičiūtę (tel. 861493453, el. p. zzummetodininke@vpm.lt ).


 

KELIONĖ Į NIEKADA NEMIEGANTĮ SANKT PETERBURGĄ

Fondo „Ruskij mir“ projekto „Mokomės gyventi skaitydami A. S. Puškino poeziją“ konkurso nugalėtojams skirtas prizas – ekskursija po Sankt Peterburgą, į kurią balandžio 28 d. vyko dešimt mokinių: Sergejus Aksiutovas, Edita Andrijauskaitė, Viktoras Bobkovas, Adriana Česnok, Gintarė Garšanova, Maksim Gluchov, Vladislav Krasnov, Viktorija Malciūtė, Viktorija Traškina ir Julija Žemaitytė ir juos lydinčios rusų kalbos mokytojos: Laimutė Tumalovičienė ir Fedosija Bezubova bei projekto vadovė Edita Kondratavičiūtė.

Prisiminimų apie šią kelionę liko labai daug: carų vasaros rezidencija – Puškino miestas, kuriame aplankyti prabangūs Jekaterinos rūmai ir čia esantis muziejus, Peterhofas – ištaigingi carų rūmai, įspūdingi sodai su gausybe fontanų ir graikų bei romėnų mitologijos personažus vaizduojančiomis skulptūromis, Komedijų teatras, Nevos upės pakrantėje išsidėstęs Ermitažo kompleksas, įsikūręs architekto Rastrelio suprojektuotuose Žiemos rūmuose, kuriuose daugiau nei tūkstantis salių talpina apie 3 mln. eksponatų, Nevskio prospektas. Vietomis Sankt Peterburgas kažkiek primena Romą, Paryžių. Tačiau visi panašumai dingsta, kai kalba pasisuka apie interjerą, kuriame, rodos, nėra jokių kompromisų – auksas auksas ir dar kartą auksas – bet jis ten labai tinka ir atrodo tikrai įspūdingai…

Tai buvo puiki galimybė pažinti europietiška dvasia pulsuojantį, abejingų nepaliekantį be galo elegantišką miestą – Sankt Peterburgą. Akimirkos iš kelionės (foto Editos K.):

 

no images were found


 

Sveikiname 2015 m. vertimų ir iliustracijų projekto “Tavo žvilgsnis” nugalėtojus

GINTARĖ GARŠANOVA teksto iliustracija
GINTAUTĖ PANAVAITĖ vertimas iš anglų kalbos DIDELĖS APIMTIES VERTIMAS
KAROLIS MARKEVIČIUS vertimas iš anglų kalbos
JELENA DENISOVA vertimas iš rusų kalbos
JUSTINA ŽIEMYTĖ vertimas iš rusų kalbos
RENATA KARLO vertimas iš rusų kalbos
VIKTORIJA MALCIŪTĖ vertimas iš vokiečių kalbos

Visiems dalyviams ir diplomantams linkime didelio ryžto ir sėkmės!!!


 

edita logo

KONFERENCIJA „SĖKMINGA REINTEGRACIJA – MOKYMAS“

Balandžio 15 d. VšĮ „Socialiniai paramos projektai“ organizavo projekto „Kompleksinis informavimas ir švietimas kaip socialinių problemų diskriminavimo darbo rinkoje mažinimo priemonė“ baigiamąjį reginį. Jame dalyvavo net šeši mūsų mokyklos darbuotojai: Nijolė Guobienė, Donata Radionova, Rima Vaicekauskė, Loreta Naujokaitienė, Monika Kairienė ir Genė Juršienė.

Pirmąją renginio dalį „Kontrolinė supervizija“ organizavo VšĮ „Socialiniai paramos projektai“. Kontrolinės supervizijos metu buvo reziumuojamas visas supervizijos mokymų ciklo rezultatas. Visi dalyviai, išklausę pagrindinę programą, žinių ir gebėjimų užtvirtinimui kartojo pagrindinį programos kursą ir akcentavo pagrindinius prevencinės veiklos trūkumus jų kasdienėje veikloje bei įstatymines ir organizacines spragas.

Antroji dalis vyko Lietuvos Respublikos Seime. Baigiamojo renginio metu projekto dalyviams buvo pasiūlyta trumpa ekskursija po Lietuvos Respublikos Seimą. Baigiamojo renginio metu VšĮ „Socialiniai paramos projektai“ generalinė direktorė Reda Sutkuvienė pristatė projektą „Mano Guru: naujos galimybės darbo rinkoje“ bei sėkmingos veiklos dešimties metų patirtį ir veiklos rezultatus.

Projekto vykdytojai pristatė projekto „Kompleksinis informavimas ir švietimas kaip socialinių problemų diskriminavimo darbo rinkoje mažinimo priemonė“ („Socialinių probelmų baidyklė“) įgyvendintų veiklų rezultatus, pasiektus rodiklius. Projekto veiklų lektoriai pateikė kiekvienos veiklos išvadas, pasiūlymus ir pastebėjimus apie tarpinstitucinį bendradarbiavimą kiekvienoje projekto veiklų įgyvendintoje savivaldybėje.

 


 untitled1  MOKINIŲ STAŽUOTĖ AUSTRIJOJE

Erasmus+ mobilumo projektas „Automobilio remonto specialistas – kvalifikuotas specialistas“
Švenčionių profesinio rengimo centras kartu su partneriais: Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centru, Zarasų žemės ūkio mokykla ir „Švietimo konsultavimo ir įdarbinimo agentūra” Austrijoje vykdo Erasmus+ programos projektą „Automobilio remonto specialistas – kvalifikuotas specialistas”.
Projekto tikslas – tobulinti, gilinti automobilio remontininko specialybės mokinių teorinius ir praktinius įgūdžius, profesinę kultūrą, skatinti mokinius siekti naujų kompetencijų ir tobulinti užsienio kalbų žinias.
Visą kovo mėnesį 2 mūsų mokyklos technikos priežiūros verslo darbuotojo specialybės mokiniai: Paulius Žukauskas ir Martynas Aleksandrovas buvo išvykę į stažuotę Austrijoje, kurios metu lankėsi įvairiose automobilių remonto srityje veikiančiose įmonėse, susipažino su naujausia įranga, jos veikimo principais. Be profesinių kompetencijų dalyviai tobulino bendravimo, bendradarbiavimo, kalbų įgūdžius, pažino kitos šalies kultūrą, gyvenimo būdą.


mal2

MOKINIŲ STAŽUOTĖ VOKIETIJOJE

2014 m. lapkričio 29 d.gruodžio 23 d. Zarasų žemės ūkio mokyklos smulkiojo verslo organizatoriaus profesijos mokiniai – Ligita Džachija ir Eitvydas Jankauskas  dalyvavome Visagino TVPMC vykdomame Erasmus+ projekte „Inžinerijos srities specialistai – ekonomikos variklis“, Nr. LLP-2014-1-LT01-KA102-000142, ir vykome į praktiką  Vokietijoje,  Leipcigo mieste. Praktikos metu, 3 savaites, buvo puiki galimybė įgyti profesijos, kurios mokomės, žinių ir kompetencijų, tobulinti kalbos vartojimo įgūdžius, asmenines savybes. Praktiką atlikome Wissamar biure, kur mūsų tikslas buvo išmokti organizuoti smulkų verslą. Pagrindinė užduotis buvo surengti šventę vaikams, kurių amžius nuo 3 iki 6 metų. Mes dekoravome patalpas, darėme kvietimus, lankėmės vaikų darželiuose, planavome šventinę programą. Susipažinome su Vokietijos švietimo sistema, projektų vykdymu organizuojant šventes vaikams. Laisvalaikiu buvo organizuojamos ekskursijos. Mes lankėmės Leipcigo televizijoje, zoologijos sode. Vykome į Drezdeną, kur aplankėme galeriją, Kalėdų mugę. Buvo organizuota tarptautinė vakaronė su Rumunijos ir Prancūzijos studentais, kur pristatėme savo šalis ir nacionalinį maistą. Atliekant praktiką buvo įdomu išbandyti savo jėgas rengiant projektą – organizuojant šventę ir ugdyti kūrybiško bei savarankiško darbo įgūdžius, mokytis dirbti komandoje.

Smulkiojo verslo organizatoriaus specialybės mokinė Ligita Džachija


mal2

 

MOKINIŲ STAŽUOTĖ MALTOJE

Vykdomos ERASMUS+ projekto „Inžinerijos srities specialistai – ekonomikos variklis“, Nr. LLP-2014-1-LT01-KA102-000142, veiklos. Mūsų mokykla yra Visagino TVPMC partnerė šiame projekte. Pirma stažuotė spalio 12-31 d. jau buvo  Maltoje. Priimančioji organizacija – Future Focus. Trijų savaičių stažuotėje dalyvavome mes, Zarasų žemės ūkio mokyklos, smulkiojo verslo organizatoriaus specialybės mokinės – Aleksandra Lyčkovskaja ir Marina Prokofjeva. Kaip visgi keista, kai Lietuvoje jau spaudžia šaltukas, kažkur kitur tu gali pajusti malonią šilumą ar net karštį. Taip pasisekė ir mums. Dėka Erasmus+ programos, mes, Aleksandra ir Marina tris savaites praleidome saulėtoje Maltoje. Atlikome praktiką, pasilepinome saule ir jūra, ir pagerinom anglų kalbos žinias. Aš, Aleksandra, dirbau teisme, rūšiavau baudas, štampavau, dirbau kompiuteriu. Atlikau lygiai tokį pat darbą kaip ir kitos mano kolegės. Kolektyvas buvo labai draugiškas, labai greitai į jį įsiliejau. Dirbti teko 7 val. per dieną. O aš, Marina, dirbau mokykloje. Teko aplankyti dešimt mokyklų, bendrauti su visais kolektyvų nariais, stebėti jų darbą ir pildyti dokumentus. Susipažinau ne tik su sekretorės darbu, bet ir kita mokyklos veikla. Apžiūrėjau visas mokyklas „iš vidaus“, stebėjau mokytojų darbą, mokinių mokymąsi. Su direktoriumi teko apsilankyti netgi švietimo ministerijoje. Buvo labai įdomu viską stebėti, nes viskas visai kitaip nei Lietuvoje. Kolektyvas labai draugiškas, buvo smagu bendrauti ir semtis žinių. Direktorius buvo labai malonus, stengėsi supažindinti ne tik su darbu, bet ir Maltos vietovėmis, tradicijomis bei maltiečių virtuve. Pats ne kartą gamino tradicinius patiekalus bei nuvežė į pagrindinį seniausią tradicinį Maltos restoraną sostinėje Valetoje. Atsisveikinti buvo liūdna, nes pripratau prie šilto ir jaukaus kolektyvo. Į Lietuvą parsivežiau tiek daug įspūdžių ir teigiamų emocijų, kad galėčiau pasakoti ir pasakoti. Po darbo stengiamės pamatyti kuo daugiau Maltos, tad tiesiog sėsdavom į autobusą ir važiuodavom kur akys veda. Vieną iš šeštadienių aplankėme labai gražią vietą Blue Grotto, ten kur vanduo žydras ir ypač užburiantis…. Keliavom į kitą Maltai priklausančia salą – Gozo. Tikrai patyrėm daug įspūdžių, ir pamatėm daug gražių vaizdų. Keista, kad Gozo sala turi savo sostinę Victoria, nors ir priklauso Maltai. Pati Malta turi dvi sostines senąją Mdiną ir dabartinę Valetą. Labai gaila, kad pritrūko laiko ir neaplankėme Mdinos. Gyvenome šeimoje – labai draugiški ir mieli žmonės, kurie visą tą laiką mums atstojo tėvus. Gyvenom trijų aukštų name, visas trečias aukštas buvo mūsų, turėjom net nuosavą virtuvę ir svetainę. Ko negaliu pasakyti apie kitus studentus. Taigi mums tikrai labai pasisekė. Kaip mes vieną kartą buvom pasakiusios, Malta – tai yra rojus žemėje. Atėjus tai dienai, kai reikėjo krautis lagaminus, buvom liūdnos, nes buvo gaila atsisveikinti su šeima, saule, kolegomis ir visa mus supančia aplinka. Trys savaitės prabėgo labai greitai. Taigi jei mūsų paklaustų, kur norėtume nuvykti, abi atsakytume, kad į Maltą. Tad Maltoje atlikta praktika įmonėse pagal 3 savaičių stažuotės programą tikrai neprailgo. Susipažinome su įmonių darbo metodais, susižinojome profesijos ir darbo specifiką „iš vidaus“, mokėmės dirbti komandoje, sužinojome kokį poveikį jų darbas turi įmonės veiklai. Patobulintos teorinės ir praktinės verslo administravimo ir anglų kalbos žinios, įgytos naujos kompetencijos ir įgūdžiai. Gavome Europass mobilumo dokumentus.

Aleksandra Lyčkovskaja ir Marina Prokofjeva


svast

PREVENCINĖ FUTBOLO STOVYKLA

Įgyvendinant Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą projektą „Kompleksinis informavimas ir švietimas kaip socialinių problemų ir diskriminavimo darbo rinkoje mažinimo priemonė“, Nr. VP1-1.3-SADM-01-K-02-009, šių metų spalio 25-31 d. Ukmergėje Prevencinio futbolo stovykloje dalyvavo 10 mūsų mokyklos mokinių. Aktyvūs, aukščiausios kvalifikacijos specialistai, vykdė stovykloje šias veiklas: socialinio kino dirbtuvės – filmų kūrimas, kur didžiausias dėmesys skiriamas socialinėms problemoms, jų aktualizavimui ir atvirai diskusijai naudojant įvairius kino žanrus, „Veidrodis“ – apie mane ir tave, „Išgyvenimo mokykla“, šokio pamokos, futbolo varžybos ir kt. Grįžusi iš stovyklos 14DI1 grupės mokinė Edita Andrijauskaitė sakė: „Aš važiavau į stovyklą norėdama paįvairinti savo atostogas, bet nesitikėjau, kad tiek daug skirtingų charakterių galėjo taip gerai sutarti ir susidraugauti. Šioje stovykloje buvo visko: pykčio, ašarų, juoko… Bet svarbiausia, kad išlikome visi vieningi ir supratome kito jausmus. Džiaugiuosi, nes gerai praleidau laiką, susipažinau su gerais vadovais ir radau puikių draugų. Dėkoju visiems vadovams.“ Projekte dalyvaujantys mokyklos ir kitų įstaigų atstovai, suburti į tarpžinybinę grupę teritoriniu principu įgis reikiamas kompetencijas dirbti savipagalbos grupėse ar tiesiogiai su asmeniu. Šis projektas nėra tik primityvioji informacijos pateikimo priemonė. Tai informavimo, švietimo ir praktinių gebėjimų lavinimo projektas, skatinantis motyvuotai analizuoti atsakingo vartojimo perspektyvas.


Vizitas į Daniją

Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacija vykdo projektą „Kokybės vadyba Europos Sąjungos profesinio mokymo įstaigose 2“ Nr. LLP-LdV-VETPRO-2013-LT-0877. Projekto tikslas – tobulinti Lietuvos profesinio mokymo įstaigų vadovų ir LR Švietimo ir mokslo ministerijos specialistų vadybines kompetencijas, siekiant užtikrinti kokybišką, sklandų ir efektyvų vidinių profesinio mokymo kokybės valdymo sistemų veikimą Lietuvos profesinio mokymo įstaigose, įsidiegusiose vidinės kokybės užtikrinimo sistemas pagal 2011–2013 metų valstybės projektą „Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas Lietuvos profesinio mokymo įstaigose“. 2014 m. spalio 19 – 25 dienomis Zarasų žemės ūkio mokyklos direktorė Nijolė Guobienė lankėsi Danijos profesinio mokymo institucijose, įmonėse, įstaigose. Priimančioji organizacija Danijoje – CELF (Center for Erhvervsrettede uddannelser Lolland Falster (Centre for Vocational Education Lolland Falster) Niukobing Falster mieste. Per 7 vizito dienas buvo aplankyti CELF padaliniai Nakskov ir Maribo miesteliuose, susipažinta su mokymo baze bei teikiamomis mokymo galimybėmis, MAN Diesel įmonė Holeby mieste, kur vykdomi variklių specialistų mokymai bei organizuojami jų kvalifikacijos kėlimo kursai. Siekiant mokymosi formų įvairovės, mokymo programų lankstumo ir užtikrinti mokymosi prieinamumo, VUC Storstrom suaugusiųjų mokymo centras (Voksen Uddannelses Center) vykdo Global Classroom mokymą, paremtą video mokymo sistema, kuri vienu metu jungia mokytojus ir mokinius klasėje ir/ar individualia mokymosi forma besimokančius mokinius, esančius skirtingose geografinėse vietose. Akcentuota, kad praktiniam mokymui tokia forma netaikoma. Ekskursijos į Femern Belt Tunnel informacinį centrą metu buvo pristatytas projektas „Fehmarn Fixed Link“. Įgyvendinant projektą, planuojama nutiesti 18 km ilgio tunelį po Baltijos jūra tarp Fehmarn (Vokietija) ir Lolland (Danija) salų, atnaujinti geležinkelių infrastruktūrą Danijoje, pritaikant ją labai greitų traukinių eismui, pastatyti naują tiltą Storestromsbro vietoje senojo ir kt. Šis projektas glaudžiai susijęs su profesiniu mokymu – pradėjus įgyvendinti projekto veiklas, bus reikalinga įdarbinti apie 3000 statybų sektoriaus specialistų. Vizito metu apsikeista kontaktais, susitarta, esant galimybėms ir poreikiui, vykdyti mokytojų ir/ar mokinių mobilumo projektus, dalintis gerosios darbo praktikos pavyzdžiais.


erasmuis

Visagino TVPMC kartu su projekto partneriais: Zarasų žemės ūkio mokykla, Švenčionių profesinio mokymo centru, Vilniaus technologijos ir verslo profesinio mokymo centru, Mažeikių politechnine mokykla ir Alantos technologijų ir verslo mokykla nuo 2014 liepos 1 d. pradėjo vykdyti Erazmus+ programos projektą Nr.LLP-2014-1-LT01-KA102-000142Inžinerijos srities specialistai – ekonomikos variklis“.

Projekto metuplanuojama siųsti į trijų savaičių stažuotes Maltoje ir Vokietijoje 60 mokinių. Planuojame organizuoti šešias stažuotes pagal specialybes: suvirintojai atliks praktiką mokymo centruose, elektrikai, elektromechanikai, mechanikai ir verslo srities mokiniai atliks praktiką pramoninėse įmonėse. Kiekvienoje stažuotėje dalyvaus po dešimt mokinių ir profesijos mokytojas, kuris bus su grupe vieną savaitę.

Projekto trukmė – 24 mėnesiai. Pradžia – 2013-07-01, pabaiga – 2016-06-30.

Planuojami projekto rezultatai:

1. Įvykdyta gamybinė praktika pramoninėse įmonėse, mokymo centruose pagal 3 savaičių stažuotės programą. Dalyviai susipažins su įmonių darbo metodais, susižinos profesijos ir darbo specifiką „iš vidaus“, mokės dirbti komandoje, sužinos kokį poveikį jų darbas turi įmonės veiklai. Taip pat turės galimybę dirbti su nauja įranga, įrengimais.

2. Patobulintos teorinės ir praktinės žinios, įgytos naujos kompetencijos ir įgūdžiai,

3. Gautas Europass mobilumo dokumentas, duodantis privalumus ieškant darbo.

4. Pagerinti dalyvių kalbos įgūdžiai,

5. Patobulinti praktiniai dalyvių įgūdžiai, kurie leis lengviau integruotis į Lietuvos darbo rinką,

6. Dalyviai įgijo vertingos socialinės ir tarpkultūrinės patirties,

7. Dalyviai įgijo tarptautinių projektų tarptautinio mobilumo patirties; užmegs asmeninius kontaktus su Vokietijos ir Maltos gyventojais, specialistais.

 

Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Erazmus + programą.


Ispanijos institucijų patirtis bus taikoma ir mūsų mokykloje

Trečioji Mokymosi visą gyvenimą programos Leonardo da Vinci mobilumo projekto Nr. LdV-VETPRO-2013-LT-0915 „Kokybės vadybos sistemos ES profesinio mokymo organizacijose“ stažuotė 2014 m. balandžio 28 – gegužės 4 d., kurioje dalyvavo 2 (du) Zarasų žemės ūkio mokyklos dalyviai – direktorė Nijolė Guobienė ir buhalterė Danutė Gaidamavičiūtė – Snukiškė, vyko Ispanijoje.

Stažuotės metu aplankyta     INSTITUT MARE DE DEU DE LA MERCÉ, INSTITUT RAMBLA PRIM profesinio mokymo įstaigos, kuriose pristatyta kokybės vadybos sistema. INSTITUT PROVENÇANA – mokykla, kurioje susitikta su studentais, pasidalinta gerąja darbo patirtimi. INSTITUT BONANOVA – mokykla, kurioje mokosi busimieji medicinos pakraipos specialistai. INSTITUT FERRÁN TALLADA – nemažą įspūdį palikusi mokykla, kurioje visi administracijos darbuotojai vyrai.

Stažuotės metu įgyta patirtis ir Ispanijos institucijų kokybės sistemos principai gali būti taikomi ir Lietuvoje, todėl bus integruoti į mokyklos kokybės vadybos sistemą. Džiugu tai, jog buvo puiki galimybė dalintis abipuse patirtimi bei pasigrožėti nuostabiais Ispanijos vaizdais.


Baigti 2014 m. Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo projektai

Mūsų mokyklos mokiniai jau ne pirmus metus dalyvauja Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo (vkif) organizuojamame vertimų ir iliustracijų konkurse „Tavo žvilgsnis“. Mokiniai verčia iš anglų, vokiečių ir rusų kalbų į lietuvių kalbą tekstus arba pagal juos kuria iliustracijas. Tai puikus integruotas užsienio kalbų ir dailės mokymo metodas, padedantis lavinti užsienio kalbą bei plečiantis iniciatyvą – pasaulis taps atviras, jeigu mokėsime bendrauti!

Džiugu, kad kiekvienais metais vis daugiau mūsų mokyklos mokinių dalyvauja Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo projektuose. Istorijos KENGŪROJE dalyvavo 11 mokinių, Kalbų – 9 mokiniai ir Gamtos – 2 mokinės. Visi mokiniai apdovanoti padėkos raštais.

Šie konkursai mokiniams gera proga tobulinti dailės gebėjimus, lavinti ne tik užsienio, istorijos, gamtos mokslų, bet ir gimtosios kalbos žinias ir įgūdžius. 2014-05-19, 12 val. visi norintieji vertimų ir iliustracijų konkurso „Tavo žvilgsnis“ ir „Kengūra“ dalyviai smagiai laiką leido 2014 m. Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo projektų baigiamajame renginyje – šventiniame koncerte, kuris vyko Vilniuje, Siemens Arenoje.

SVEIKINAME Vertimų ir iliustracijų konkurso „Tavo žvilgsnis 2014“ nugalėtojus: Gintarę Garšanovą (už teksto iliustraciją), Aistę Garbinčiūtę (už vertimą iš anglų kalbos), Dovydą Pupeikį (už vertimą iš anglų kalbos), Juliją Žemaitytę (už vertimą iš anglų kalbos), Maksimą Gluchovą (už vertimą iš anglų kalbos), Andrių Lizunovą (už vertimą iš rusų kalbos), Oksaną Gapejėvą (už vertimą iš rusų kalbos), Veroniką Ignaševič (už vertimą iš rusų kalbos). Šiems mokiniams įteikti diplomai. Dėkojame dalyvavusiems ir tikimės aktyvaus darbo ir puikių rezultatų kitais metais.

no images were found


lagas1Baigėsi projektas ,,Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų sistemos sukūrimas ir įdiegimas“ (SFMIS Nr.VP1-2.2-ŠMM-02-V-02-001). Projekto tikslas – suteikti profesijos mokytojams ir kolegijų dėstytojams technologinių kompetencijų dirbti naujoje bazėje ir įgyti technologinių kompetencijų. Projekto metu sukurta: technologinių kompetencijų tobulinimo modelis, parengta apie 100 naujausių technologinių kompetencijų tobulinimo programų 12-oje ūkio šakų sektorių, 650 dalyvių įgijo naujų technologinių kompetencijų. Šiame projekte dalyvavo 5 Zarasų žemės ūkio mokyklos profesijos mokytojai pagal 5 projekto mokymo programas: Metalo ir stiklo suvirinimo, Dekoratyvinių augalų auginimo, Žemės ūkio technikos priežiūros ir taisymo, Sveikos mitybos patiekalų gamybos ir  Paviršių paruošimo. Profesijos mokytojai įgijo naujų žinių apie technologinius procesus, mokėsi įmonėse dirbti su įvairiomis naujausiomis technologinėmis medžiagomis, naujausia technologine įranga. Mūsų mokyklos profesijos mokytojai: Aleksandras Tumalovičius, Genoefa Drobelienė, Gintautas Apčelauskas, Almantas Mažeika, Galina Gluchova sėkmingai baigė mokymus ir gavo pažymėjimus pagal technologinių kompetencijų tobulinimo programas. Sėkmės mokytojams gytas žinias perduoti mokiniams bei savo kolegoms.


Apdovanotos projekto „Lietuvos laisvė ir nepriklausomybė mokinių rankose„ mūsų mokyklos dalyvės

Gruodžio 6 d. mūsų mokyklos 9 klasės mokinė Edita Andrijauskaitė ir kaimo turizmo organizatoriaus profesijos I kurso mokinė Renata Karlo dalyvavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre vykusioje etnokultūros projekto „Tautos dvasios beieškant“ ir kraštotyrinio projekto „Lietuvos laisvė ir nepriklausomybė mokinių rankose„ baigiamojoje šventėje. Dalyvaudamos projekte „Lietuvos laisvė ir nepriklausomybė mokinių rankose“ merginos rankdarbių konkursui pristatė du darbus: „Europmedžio žvaigždės“ – tai medelis, pagamintas iš Kalėdų eglutės žaisliuko, kavos pupelių, gipso ir karoliukų bei originalių papuošalų iš karoliukų rinkinys „ Aš laiminga“, skirtus Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą dienai paminėti. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo organizuotoje baigiamojoje šventėje vyko darbų aptarimas, paroda ir nugalėtojų apdovanojimas. Edita Andrijauskaitė ir Renata Karlo buvo apdovanotos III vietos diplomais ir atminimo dovanomis. Mokines konkursui rengusiai profesijos mokytojai Janinai Panavienei buvo įteiktas padėkos raštas.


  Inovacijos kokybės užtikrinimo srityje

Mūsų mokykla išbandė europinį elektroninį kokybės palyginimo įrankį, sukurtą projekto PROFESINIO MOKYMO KOKYBĖS UŽTIKRINIMO SISTEMŲ TOBULINIMAS (LYGINAMOSIOS ANALIZĖS ĮRANKIS) LLP-LdV-TOI-2012-LT-0117 rėmuose. Tai galimybė įsivertinti profesinio mokymo įstaigų kokybės procesus pagal ES EQAVET metodiką ir palyginti savo mokymo institucijos ir kitų 10 ES šalių mokymo institucijų kokybinių rodiklių įgyvendinimo pažangą. Profesinio mokymo kokybės užtikrinimo svetainė, pasiekiama adresu www.bequal.info. Svetainės funkcijos: elektroninis kokybės palyginimo įrankis, gerosios praktikos centras, statistika, dienoraščiai, naujienos, aktualijos, nuorodos, biblioteka, šaltiniai ir straipsniai, viešosios nuomonės skiltis, prisijungimo modulis, informacija apie projektą. Joje galima rasti aktualią informaciją kokybės tobulinimo klausimais, paskelbti savo gerąją patirtį ir susipažinti su kitų šalių praktine patirtimi kokybės srityje. Svetainės pagalba identifikavus stipriąsias ir silpnąsias puses bus galima numatyti ir įgyvendinti tobulinimo procesus, taip pat palyginti savo įstaigą nacionaliniu ir europiniu lygmeniu.


 Stažuotė Maltoje

Zarasų žemės ūkio mokykla kartu su kitais Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro partneriais: Utenos regioninio profesinio mokymo centru, Všį Alantos technologijos ir verslo mokykla, Anykščių technologijos mokykla, , Švenčionių profesinio rengimo centru nuo 2013 birželio 1 d. pradėjo vykdyti Mokymosi visą gyvenimą programos Leonardo da Vinci mobilumo projektą Nr. LdV-VETPRO-2013-LT-0915 „Kokybės vadybos sistemos ES profesinio mokymo organizacijose“. Projekto metu (spalio 20-27 d.),dvi Zarasų ŽŪM administracijos darbuotojos: Laimutė Tumalovičienė, gimnazijos skyriaus vedėja ir Loreta Naujokaitienė, personalo specialistė, tiesiogiai susijusios su kokybės vadybos sistemos taikymu bei įstaigos valdymu, jos strategijos kūrimu ir įgyvendinimu vyko į savaitės stažuotę Maltoje, kur susipažino su kokybės vadybos sistemos profesiniame mokyme diegimu ir naudojimu, su šalies patirtimi ir gerąja praktika, naudojant kokybės vadybos sistemas profesiniame mokyme. Projekto dalyvės susipažino su Maltos profesinio mokymo organizavimo ir darbo ypatumais, su Maltos kultūra, papročiais, tradicijomis. Maltos profesinio rengimo centre MCAST vyko paskaitos apie kokybės vadybą, kūrybišką mąstymą. Siekiama, kad MCAST absolventai būtų konkurencingi darbo rinkoje, jų kvalifikacija būtų pripažinta. Šioje profesinio mokymo įstaigoje naudojamas savęs vertinimo modelis. Įgyta tarptautinių projektų rengimo ir mobilaus vykdymo patirtis. Pasibaigus vizitams bus atliktas esamos kokybės vadybos sistemos koregavimas, atsižvelgiant į užsienio šalių patirtį, darbo grupėse bus parengtos rekomendacijos dėl kokybės vadybos sistemos taikymo tobulinimo mūsų mokykloje.


 

Leonardo da Vinci mobilumo projekto Nr. LLP-LdV-VETPRO-2013-LT-0915 „KOKYBĖS VADYBOS SISTEMOS ES PROFESINIO MOKYMO ORGANIZACIJOSE“

Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras kartu su partneriais Utenos regioninio profesinio mokymo centru, VšĮ Alantos technologijos ir verslo mokykla, Anykščių technologijos mokykla, Zarasų žemės ūkio mokykla, Švenčionių profesinio rengimo centru nuo 2013 birželio 1 d. pradėjo vykdyti Mokymosi visą gyvenimą programos Leonardo da Vinci mobilumo projektą Nr. LdV-VETPRO-2013-LT-0915 „Kokybės vadybos sistemos ES profesinio mokymo organizacijose“.

Projekto metu 42 administracijos darbuotojai, tiesiogiai susiję su kokybės vadybos sistemos taikymu bei įstaigos valdymu, jos strategijos kūrimu ir įgyvendinimu vyks į savaitės stažuotes Maltoje, Didžiojoje Britanijoje ir Ispanijoje, kur bus siekiama susipažinti su kokybės vadybos sistemos profesiniame mokyme diegimu ir naudojimu užsienio šalyse. Projekte numatyti tarpiniai partneriai Future Focus Ltd. (Malta), Training Vision Ltd. (Didžioji Britanija) ir International Education college TEMIS (Ispanijoje) yra atsakingi už darbinių vizitų organizavimą.

Projekto tikslas kelti Utenos apskrities profesinio mokymo įstaigų administracijos darbuotojų kvalifikaciją kokybės vadybos sistemų taikyme bei supažindinti juos su kitų Europos šalių patirtimi ir gerąja praktika, naudojant kokybės vadybos sistemas profesiniame mokyme. Projekto trukmė – 13 mėnesių. Pradžia – 2013-06-01, pabaiga – 2014-06-30.

Planuojami projekto rezultatai:

1. 42 projekto dalyviai susipažins su Maltos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės kokybės vadybos sistemų taikymu ir gerąja praktika, naudojant kokybės vadybos sistemas profesiniame mokyme. 2. Dalyviai kels kvalifikaciją Kokybės vadybos sistemų taikyme.

3. Dalyviai susipažins su Maltos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės profesinio mokymo organizavimo ir darbo ypatumais.

4. Įgis tarptautinių projektų rengimo ir vykdymo tarptautinio mobilumo patirties.

5. Dalyviai susipažins su Maltos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės kultūra, papročiais, tradicijomis.

6.  Dalyviai užmegs asmeninius kontaktus su šių šalių profesijos mokytojais, specialistais.

7. Dalyviai patobulins profesinės anglų kalbos įgūdžius.

8. Bus atliktas esamos kokybės vadybos sistemos koregavimas, atsižvelgiant į užsienio šalių patirtį, darbo grupėse bus parengtos rekomendacijos dėl kokybės vadybos sistemos taikymo tobulinimo kiekvienoje įstaigoje.

Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Mokymosi visą gyvenimą programą.


PROJEKTAS „UGDYMO KARJERAI IR STEBĖSENOS MODELIŲ SUKŪRIMAS IR PLĖTRA BENDRAJAME LAVINIME IR PROFESINIAME MOKYME”.

Mokykla pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su  Lietuvos mokinių informavimo ir techninės kūrybos centru dėl dalyvavimo projekte „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme”.

Projekto tikslas – sukurti ir išplėtoti nuoseklią, vientisą, darnią karjeros paslaugų (profesinio orientavimo) sistemą bendrajame ir profesiniame mokyme.

Projekto įgyvendinimo laikotarpiu mokykla gaus sistemingą informacinę, konsultacinę, metodinę pagalbą. Mokykloje karjeros koordinatoriumi įdarbinta bibliotekos vedėja Rima Gastevičienė.

Ji mokykloje teiks  ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugas, koordinuos karjeros paslaugų teikimą mokykloje. Mokykloje sudaryta ugdymo karjerai darbo grupė, parengtas ugdymo karjerai veiklos planas.

Karjeros samprata – tai žmogaus gyvenimo kelias. Žmogus, siekiantis sau rasti vietą šiuolaikiniame darbo pasaulyje turi sugebėti keistis, atsižvelgiant į rinkos poreikius bei asmeninius tikslus. Jam yra būtinos karjeros kompetencijos, kurias žmogus ugdosi visą gyvenimą: savęs pažinimo, karjeros galimybių pažinimo, karjeros planavimo, karjeros įgyvendinimo.

Tuo tikslu mokykloje bus organizuojama veikla, kuri padėsi mokiniams rinktis švietimo, užimtumo galimybes, karjeros informavimo bei darbo paieškos priemones: susitikimai su aukštesnių mokyklų atstovais, socialiniais partneriais, išvykos, bus renkama, sisteminama ir kaupiama informacija apie profesijas, mokymo įstaigas ir kt.


“VIDINIŲ PROFESINIO MOKYMO KOKYBĖS UŽTIKRINIMO SISTEMŲ SUKŪRIMAS IR DIEGIMAS UTENOS REGIONO PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGOSE”

NR. VP1-2.2-ŠMM-04-V-03-006

 

2011 m. lapkričio 3 d. buvo pasirašyta projekto Nr. VP1-2.2-ŠMM-04-V-03-006 “Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemų sukūrimas ir diegimas Utenos regiono profesinio mokymo įstaigose” finansavimo ir administravimo sutartis. Projektas finansuojamas pagal 2007-2013 metų laikotarpio ES struktūrinių fondų Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-2.2-ŠMM-04-V “Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas”.

Pagrindinis projekto tikslas – gerinti profesinio mokymo kokybę, užsibrėžiant uždavinį – plėtoti VPMK užtikrinimo mechanizmus Utenos regiono PMĮ.

Projekto uždavinys – plėtoti vidinius profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmus Utenos regiono profesinio mokymo įstaigose.

Projekto veiklos:

1. Kurti vidines profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemas Utenos regiono profesinio mokymo įstaigose; vykdyti personalo mokymus. Rezultatas – parengtas 1 nuostatų sąvadas; apmokyta 60 asmenų.

2. Diegti vidines profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemas Utenos regiono profesinio mokymo įstaigose. Rezultatas – sukurti 6 kokybės vadovai.

3. Atlikti profesinio mokymo įstaigose sukurtų ir įdiegtų sistemų atitikimo kokybės užtikrinimo reikalavimams vertinimą. Rezultatas – 6 profesinio mokymo institucijose įdiegta kokybės vadybos sistema. (ISO 9001 standartas).

Projekto trukmė – 18 mėn.

Projekto dalyviai – 6 apskrities mokymo įstaigos, t.y. Viešoji įstaiga Alantos technologijos ir verslo mokykla, Valstybės biudžetinė įstaiga Anykščių technologijos mokykla, Valstybės biudžetinė įstaiga Utenos regioninis profesinio mokymo centras, Viešoji įstaiga Utenos darbo rinkos mokymo centras, Valstybės biudžetinė įstaiga Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras, Valstybės biudžetinė įstaiga Zarasų žemės ūkio mokykla.

            Bendrą partnerių veiklą koordinuos Utenos regioninis profesinio mokymo centras. Mūsų mokyklą projekte atstovaus 10 asmenų komanda, kuri bus tvirtinama mokyklos direktoriaus įsakymu. 

Projektą administruoja Europos Socialinio fondo agentūra. 


Translation

El. dienynas

Sveikiname
Šį mėnesį gimtadienius švenčia
Aktualu
Pamokų laikas

1. 8,00 - 8,45
2. 8,55 - 9,40
3. 9,50 - 10,35
4. 11,05 - 11,50
5. 12,00 - 12,45
6. 12,55 - 13,40
7. 13,50 - 14,35
8. 14,45 - 15,30